Goede bereikbaarheid

Wij werken samen met onafhankelijke assurantieadviseurs bij u in de buurt. Uw assurantieadviseur is uw eerste aanspreekpunt. Wij adviseren u dan ook in eerste instantie contact met hen op te nemen. Wilt u toch direct contact? Bel dan 072 5 181 181, u kunt ons telefonisch bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.30 tot 17.00 uur (lokaal tarief).

Wanneer u ons algemene nummer belt krijgt u onderstaand keuzemenu 

De gemiddelde wachttijd voordat u iemand aan de telefoon krijgt is niet meer dan 60 seconden. Daarom bieden wij geen terugbelmogelijkheid aan.

Reactietermijnen

Wij vinden het belangrijk dat u weet wat u van ons kunt verwachten wanneer u ons een vraag stelt, daarom hebben wij reactietermijnen vastgesteld. Uiteraard streven wij ernaar om u zo snel mogelijk te voorzien van een antwoord of van de gevraagde informatie. In onderstaande tabel tonen wij onze uiterste reactietermijnen. Het kan in een onvoorziene situatie voorkomen dat wij meer tijd nodig hebben om u van een antwoord te voorzien. In zo’n situatie sturen wij u tussentijds een bericht met de datum waarop wij verwachten te kunnen reageren.

Bij het lezen van onderstaande tabel moet u rekening houden met het volgende.

  • De reactietermijn begint zodra wij uw verzoek per post, e-mail of telefoon hebben ontvangen en eindigt zodra wij onze reactie hebben verstuurd. Wij hebben geen controle op de werkwijze van andere partijen dan Turien & Co. zoals bijvoorbeeld uw assurantieadviseur of het postbedrijf.
  • Kwalitatief goede en onderscheidende verzekeringsproducten
  • De reactietermijnen gelden voor de eerste inhoudelijke reactie. Hierbij wordt uitgegaan van een compleet dossier. Mocht er informatie ontbreken dan kan het voorkomen dat de reactietermijn langer wordt.
  • Komt uw verzoek na werktijd bij ons binnen dan begint de reactietermijn op de eerst volgende werkdag.

 

Reactietermijnen per hoofdproces Deelprocessen Reactietermijn
1. Het beantwoorden van informatieverzoeken over bestaande en nieuwe verzekeringen Offertes nieuwe verzekeringen 1-3 werkdagen
Offertes nieuwe auto op bestaande polis 1-3 werkdagen
Voorlopige dekking 1-3 werkdagen
Vraag over een nieuwe aanvraag 1-10 werkdagen
Vraag over een bestaande polis 1-10 werkdagen
     
2. Het accepteren van nieuwe verzekeringen, het wijzigen en opzeggen van bestaande verzekeringen Verwerken van een nieuwe aanvraag 1-10 werkdagen
Het verwerken van een wijziging 1-10 werkdagen
Het verwerken van een opzegging 1-10 werkdagen
     
3. Het verstrekken van verzekeringstechnische documenten Polisblad van een nieuwe verzekering incl. bijlagen 1-10 werkdagen
Polisblad van een wijziging 1-10 werkdagen
Polisblad van een beëindiging 1-10 werkdagen
Naverrekening 1-10 werkdagen
     
4. Schadebehandeling en verzekeringsuitkeringen Registratie nieuwe schade en evt. inschakelen expert gemeld per telefoon Tijdens gesprek
Registratie nieuwe schade en evt. inschakelen expert gemeld per post 1-5 werkdagen
Uitkeren schadebedrag 1-5 werkdagen*
Behandelen schadedossier 1-10 werkdagen
     
5. Klachtenbehandeling Inschrijven klacht 1-3 werkdagen
Qualifying call  1-10 werkdagen
Afhandeling klacht 1-10 werkdagen
     

* Na ontvangst van het expertiserapport