Beschadiging van bagage

Indien uw bagage tijdens de reis beschadigd is geraakt verzoeken wij u om het beschadigde goed tot na de afhandeling van uw reisschade in bezit te houden. Doet u dit niet, dan verliest u mogelijk recht op een schade uitkering.

Wij verzoeken u om voorafgaand aan het melden van de schade contact op te nemen met uw assurantieadviseur en te controleren of u de juiste dekking heeft meeverzekerd en welk eigen risico er van toepassing is.

Om deze schade zo goed mogelijk in behandeling te nemen verzoeken wij u om de volgende stukken in ieder geval mee te sturen;

  • Schadeformulier voor de Reisverzekering;
  • Boekingsbevestiging van de reis;
  • Aankoopnota of pinafschrift van het beschadigde goed;
  • De pro-forma reparatienota om het beschadigde te herstellen;

Houdt u er rekening mee dat wij mogelijk de beschadigde bagage opvragen en dat er maximum verzekerde bedragen staan vermeld in de voorwaarden van uw verzekering. Uw assurantieadviseur kan u hier meer over vertellen.

Wij kunnen de schade aan uw bagage vergoeden. Welk bedrag u terugkrijgt hangt af van de waarde van uw bagage. Met deze afschrijvingslijst stellen wij vast wat die waarde is. 

Wij zullen de schademelding vervolgens in behandeling nemen en deze op basis van de voorwaarden beoordelen.