Bij productontwikkeling staat altijd de klant op netvlies

28.10.2020

Alles voor een goede klantbeleving. Dat zit in ieder geval in het DNA van deze drie vrouwelijke commercieel productspecialisten bij Turien & Co. Ze zijn trots op 'hun' producten en willen waar mogelijk vernieuwen, de beste van de klas blijven, maar voor alles zorgen dat het product goed is afgestemd op de klantbehoefte. "De klant moet waar krijgen voor zijn geld en dat doen wij onder andere door het aanbieden van onderscheidende dekkingen."

Ze moeten alle drie lachen als ze gevraagd wordt hoe het komt dat bij Turien het merendeel van de commerciële productspecialisten vrouw is. "Daar hebben we eigenlijk nog niet echt over nagedacht, maar wellicht dat het toch toe te schrijven is aan ons organisatietalent en onze communicatieve en sociale vaardigheden", klinkt het eensgezind.

Sandra Dekker heeft brand- en cyberverzekeringen onder haar hoede. Marion Overdorp is verantwoordelijk voor Motorrijtuigen, waaronder uiteraard ook de Klassiekerverzekering en Audrey Papa tekent voor alles wat te maken heeft met WEGAS en beroeps- en bestuurdersaansprakelijkheid.

Primair, Prima en Premium
Veel verzekeringen van het volmachtbedrijf worden in drie varianten aangeboden: Primair, Prima en Premium. Primair is een verzekering met een goede dekking en een scherpe premie. Prima omvat alles wat Primair ook biedt, maar met een uitgebreidere dekking. Verzekerden die een Premium-verzekering sluiten, weten dat hun bezit meer dan in goede handen is bij Turien & Co. "Onder de noemer Premium bieden we inderdaad een echt zeer uitgebreide dekking. Om een voorbeeld te noemen. Mensen die in het bezit zijn van een exclusieve klassieker, doen met zo'n auto ook weleens mee aan rally's. Als die rally om welke reden dan ook niet doorgaat, krijgen ze normaal gesproken hun inschrijfgeld niet terug. Bij ons zit dat in de dekking. Wij bieden ook een altijd-terug-garantie in onze Prima- en Premium-klassiekerverzekeringen. Stel dat een auto volledig verloren gaat in het buitenland, dan is het vaak voor verzekeraars voordeliger om een auto daar ter plekke te laten vernietigen dan hem terug naar Nederland te halen. Wij bieden die mogelijkheid wel, omdat het vaak gaat om bijzondere auto's met bijzondere onderdelen die de klant nog zou kunnen hergebruiken", legt Marion Overdorp uit.

Sandra Dekker noemt de prosumerdekking op de particuliere aansprakelijkheidsverzekering als bijzonder. "Ooit hebben wij geëxperimenteerd met een 3D-verzekering. Dat is het uiteindelijk niet geworden, maar was wel het zaadje voor de prosumerdekking in onze avp. Deze dekking vergoedt schade door iets wat jij gemaakt hebt, ook als je hier een vergoeding voor hebt gekregen. Normaal is dit op een avp niet gedekt. Premium Wonen, verzekeringen voor de beter gesitueerde particulier, kent een overstromingsdekking. Dat is echt wel uniek. Huizen met een herbouwwaarde vanaf 500.000 euro en inboedelwaardes boven de 100.000 euro zijn verzekerd tegen het risico van alle soorten dijkdoorbraken: zowel zoet als zout water. Maar we dekken bijvoorbeeld ook archeologische kosten en we bieden onze adviseurs een dienstenpakket, waar taxatie- en beveiligingsbedrijven onderdeel van uitmaken."

Eerste met  WEGAS-verzekering

Turien & Co. was de eerste speler die na het Arena-arrest met een WEGAS-verzekering (werkgeversaansprakelijkheidsverzekering) op de markt kwam. "Inmiddels zijn er meer partijen, maar ik durf te stellen dat wij wel het mooiste product in de markt hebben, tegen een nog altijd scherpe premie. Bovendien beperken wij in de Premium-variant ook niet de dekking voor schade tijdens verkeersdeelname. Alle ongevallen die met het dienstverband te maken hebben, vallen onder de dekking", legt Audrey uit. Bijzonder noemt Audrey de Juridische adviesdesk die aan alle varianten van de WEGAS XL-verzekering is toegevoegd. "Voor deze juridische adviesdesk werken wij samen met DAS en de klant of zijn adviseur kunnen hun hulp inroepen als zij behoefte aan meer informatie hebben wanneer hun werknemers schade oplopen. DAS adviseert onafhankelijk en wij conformeren ons aan hun bevindingen. Wij volgen ontwikkelingen in de markt nauwgezet en als bijvoorbeeld jurisprudentie daartoe aanleiding geeft, kijken wij hoe we dat in onze verzekering kunnen opnemen."

Innoveren
"Het is niet zozeer dat wij continu met innovaties bezig zijn, wij houden wel alle marktontwikkelingen in de gaten en waar mogelijk onderzoeken we of het waarde toevoegt aan onze verzekeringen. Zo zijn we al sinds 2013 actief met cyberverzekeringen voor bedrijven en vorig jaar hebben we een cyberverzekering voor particulieren op de markt gebracht. Deze is heel compleet en toch voor iedereen toegankelijk", vertelt Sandra. "Op het gebied van autoverzekeringen kijken we nu op een andere manier naar premies. We beschikken over ongelooflijk veel data over bijvoorbeeld reparatiekosten en schadefrequenties per merk en model auto. Door die data te analyseren zijn we in staat om de premies te differentiëren. Daardoor kunnen we bijna premies op maat voor de klant maken", zegt Marion. "Op het terrein van WEGAS", zegt Audrey, "kijken we wel continu hoe we het product kunnen upgraden. Zo is er een wens om de schadeverzekering inzittenden uit te breiden naar motoren en zijn we ook bezig om onze voorwaarden en dekkingen nog verder te verduidelijken. Dat is best een uitdaging omdat het juridisch natuurlijk ook echt moet kloppen en een komma op de verkeerde plek al iets anders kan betekenen."

Bron: AM Magazine

Turien & Co. Facebook  Like ons op Facebook en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws.

Terug