Per 1 juli 2019 pilot schadeherstel in natura

27.06.2019

Per 1 juli 2019 starten we op onze schadeafdeling met een pilot om onze dienstverlening op het gebied van schadebehandeling naar een nog hoger niveau te tillen. Onze Manager Schadebehandeling Erik Wiertz vertelt u hier graag meer over.

Wat houdt deze pilot in?

"In het kader van MVO willen we graag meer doen met herstel in natura. We hebben al eerder met een partij samengewerkt op dit gebied, maar hier waren wij niet tevreden over. Om die reden hebben we dan ook de samenwerking beëindigd. Toch krijgen we signalen dat het ontbreken van mogelijkheden van herstel in natura als een gemis wordt ervaren. Daarom zijn we op zoek gegaan naar een partij die wel onze wensen voldoet. Dit is MainPlus geworden en daar hebben we een goed gevoel bij.

Bij inboedel- of opstalschade krijgt de klant de keuze om de schade te laten herstellen bij een bij MainPlus aangesloten bedrijf die vervolgens de schade herstelt. Nu wordt er namelijk op basis van een offerte, herstelnota of expertiserapport uitbetaald en keren we dit bedrag uit. De klant zoekt in dit geval zelf een hersteller. Dit kan dus anders. Voor noodherstel kan de klant al via onze woonservice bij ons terecht, maar het is de bedoeling dat dit voortaan ook voor definitief herstel mogelijk is."

Waarom MainPlus?

"MainPlus werkt ook voor andere grote maatschappijen en heeft feeling met verzekeren in combinatie met schadeherstel. Onze ervaring leert ons dat een goede regie en grip op het herstel ontzettend belangrijk is. Dat is bij deze partij wel het geval en dat geeft vertrouwen. De pilot gaat dit uitwijzen op basis van de klanttevredenheid, want daar valt of staat het natuurlijk mee. MainPlus is 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar. Dus snelle hulp is voorhanden."

Wanneer is de pilot geslaagd?

"De pilot is geslaagd als onze verzekeringnemers tevreden zijn met deze service, maar ook milieuaspecten zijn van groot belang. Herstellen is vaak veel minder ingrijpend dan het volledig vervangen van een product. Herstel is daarnaast vaak goedkoper dan vervanging. Dat is goed voor zowel de verzekeraar als de klant, want als de schadelast hoog is zal dat ook effect hebben op de premie. Bij autoschade is herstel al jaren heel gebruikelijk, maar nu gaan we dit dus ook inzetten voor inboedel- en opstalschades."

Wat doen jullie nog meer om de dienstverlening te verbeteren?

"Continu trainen van onze werknemers door experts uit markt, zoals expertisebureaus of andere partners. Ook organiseren we interne workshops en masterclasses met dit doel. Daarnaast zijn we bezig met een tweede pilot. Bij deze pilot is het mogelijk voor de klant om allerlei soorten beeldmateriaal door te sturen naar de schadebehandelaar. Deze kan vervolgens de schade met de klant regelen. De schadebehandelaar krijgt zo een veel duidelijker beeld van de schade, waardoor de schaderegeling makkelijker en sneller gaat, zoals bijvoorbeeld het bepalen van de hoogte van het schadebedrag. Dit heeft vooral betrekking op de minder complexe schades. Er is ons dus veel aan gelegen om de dienstverlening uit te breiden en zo onze verzekeringsnemers zo goed mogelijk te helpen bij een vervelende gebeurtenis zoals een schade."

Turien & Co. Facebook  Like ons op Facebook en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws.

Terug