Ik heb mijn reis voortijdig moeten afbreken

Bent u eerder teruggekeerd naar Nederland dan dat oorspronkelijk bedoeld was? Dan heeft u mogelijk recht op vergoeding van bepaalde kosten. Wij verwijzen u voor het melden van de schade naar de tussenpersoon of de voorwaarden die van toepassing zijn. In het vervolg leggen wij u kort uit wat hoe u de schade het beste bij ons kunt aanmelden. Indien u nog in het buitenland bent dan adviseren wij u om per direct de Europeesche hulplijn te contacteren op telefoonnummer +31 (20) 65 15 777.

Voortijdige terugkeer

Bij voortijdige terugkeer van het vakantieadres naar Nederland kunnen er verschillende kosten door u gemaakt zijn. Denk hierbij aan telecommunicatiekosten, maar ook extra tickets, hotels en andere verblijfskosten. Deze kosten nemen wij in behandeling op de Reisverzekering.

 Indien u een Annuleringsdekking bij uw doorlopende Reisverzekering heeft of een losse Annuleringsverzekering heeft afgesloten, dan heeft u mogelijk recht op niet gebruikte reisdagen.

Wij adviseren u om na de reis contact op te nemen met uw tussenpersoon voor het indienen van de claim. Uw tussenpersoon helpt u met het melden van de schade.

Om uw schade zo goed mogelijk in behandeling te nemen verzoeken wij u om de volgende stukken in ieder geval mee te sturen;

-          Schadeformulier voor de Reisverzekering en/of Annuleringsverzekering;

-          Boekingsbevestiging van de reis;

-          Dossiernummer van de Turien Alarmcentrale;

-          Overzicht van de door u gemaakte extra reis- en verblijfkosten, met zoveel mogelijk bonnen of pinafschriften;

-          Bewijs waaruit de reden van het voortijdig terugkeren naar Nederland word ondersteund of bevestigd.

Wij zullen de schademelding vervolgens in behandeling nemen en deze op basis van de van toepassing zijnde voorwaarden gaan beoordelen.