Betaling van de premie

Maakt u zich weleens zorgen dat u de rekeningen niet kunt betalen?

U bent niet de enige. Ruim 1 op de 5 Nederlanders maakt zich weleens zorgen over geld. Daarom werkt Turien & Co. samen met Geldfit. Liever persoonlijk advies? Dan kunt u ook gratis en anoniem bellen of chatten.

Wat kunt u doen op Geldfit.nl?

  • Uw financiële fitheid toetsen
  • Inzicht in wat u kunt doen om meer grip op uw geld te krijgen
  • Persoonlijk contact zoeken met iemand die met u mee kan denken via chat of een telefoongesprek
  • Geldfit is gratis en anoniem.
Hieronder vindt u alle informatie over het betalen van uw verzekeringspremie.

Betaaltermijnen

Bij het afsluiten van uw schadeverzekering heeft u ervoor gekozen de premie per maand, per kwartaal, per half jaar of per jaar te betalen. Wilt u de betalingstermijn wijzigen? Neem dan contact op met uw assurantieadviseur of stuur een e-mail naar administratie@turien.nl.

Hoe kan de premie worden betaald?

Als u een nieuwe verzekering afsluit, betaalt u over het algemeen via automatische incasso. Op uw bankafschrift ziet u dat wij incasseren van het volgende bankrekeningnummer: NL56 ABNA 0411 5134 19. Betaalt u via nota? Dan krijgt u ruim vóór de vervaldatum van ons een cliëntennota met daarin de betaalgegevens.

Het premiebedrag dat is afgeschreven klopt niet. Wat nu?

Het kan zijn dat bij een betaling, na bijvoorbeeld een wijziging of het afsluiten van een nieuwe verzekering, ook de premie van de volgende of voorgaande periode is meegerekend. Ook kan het zijn dat er een bepaalde verrekening heeft plaatsgevonden. Hierdoor kan de incasso anders zijn dan verwacht. Wij sturen u altijd een bericht wanneer wij de premie aanpassen waardoor een incasso wijzigt. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust contact op met uw assurantieadviseur of bel ons via nummer: 072 5 181 223.

Hoe weet ik of de premie door Turien & Co. Assuradeuren is ontvangen?

Controleer eerst uw bankgegevens. Is het premiebedrag voor de schadeverzekering afgeschreven? Dan kunt u ervan uitgaan dat wij de betaling hebben ontvangen. We hebben één werkdag nodig om uw betaling te verwerken.

Rekeningnummer wijzigen?

Wilt u de premie vanaf een ander rekeningnummer laten incasseren? Dan kunt u op de website een nieuwe machtiging invullen. Deze kunt u vinden op www.turien.nl via Klantenservice – Voorwaarden & Documenten – Overige documenten – SEPA-machtigingsformulier automatische incasso. Deze mag u ingevuld retour sturen naar administratie@turien.nl. Wijzigt uw rekeningnummer vlak voordat wij de premie incasseren? Dan kan het zijn dat de premie nog eenmalig van het oude rekeningnummer wordt afgeschreven.

Zelf de premie overmaken na een betalingsherinnering

Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer mislukt. Bijvoorbeeld omdat uw saldo te laag is. In dat geval zullen wij de premie later nogmaals proberen te incasseren. Is er een andere reden waarom het niet is gelukt om de premie te incasseren? Dan ontvangt u van ons een betalingsherinnering met het verzoek de premie alsnog naar ons over te maken. Dit kunt u doen door gebruik te maken van de betalingslink die in de digitale betalingsherinnering wordt meegestuurd; bij een schriftelijke betalingsherinnering kunt u de premie overmaken op het genoemde bankrekeningnummer onder vermelding van uw pakketnummer.

Kan ik mijn betalingstermijn wijzigen?

Als u de mogelijkheden wilt weten om uw betaaltermijn te wijzigen, dan kunt u contact opnemen met uw assurantieadviseur of een mail te sturen naar: administratie@turien.nl.

Wat als u te laat bent met betalen?

Het kan gebeuren dat u een keer te laat bent met betalen of een automatische incasso niet is gelukt. Het is belangrijk om de premie alsnog zo snel mogelijk aan ons te betalen. Zo voorkomt u dat er (tijdelijk) geen dekking meer is op uw verzekering.

Wij nemen de volgende stappen als u te laat bent met het betalen van de premie.

Eerste betalingsherinnering

We sturen u een betalingsherinnering 15 dagen na de premievervaldag. Hierin wordt u gevraagd de premie alsnog binnen 15 dagen te betalen. Het is belangrijk dat u deze herinnering op tijd betaalt. Betaalt u deze niet op tijd? Dan schorsen wij de dekking en kunt u geen beroep meer doen op de verzekering.

Aanmaning (tweede betalingsherinnering) - De dekking is opgeschort

Als u de premie na het ontvangen van de eerste betalingsherinnering niet binnen 15 dagen heeft overgemaakt, kunt u geen beroep meer doen op de verzekering. Dit betekent onder meer dat schade niet meer wordt vergoed. Ook de kosten voor schade die u bij anderen veroorzaakt, moet u dan zelf betalen. Vooral bij letselschade kunnen deze kosten hoog oplopen. Let op: heeft u een betalingsachterstand op een auto of motorverzekering? Dan moeten wij het kenteken afmelden bij de RDW en mag u niet meer met de auto of motor rijden. Daarvoor is een WA-verzekering namelijk verplicht. De RDW controleert dagelijks of auto’s verzekerd zijn. Is uw auto langer dan twee dagen niet verzekerd? Dan krijgt u van de RDW een boete. Deze wordt verstuurd door het Centraal Justitioneel Incassobureau (CJIB) en bedraagt minimaal € 380!

Tweede aanmaning (derde betalingsherinnering)

Wij sturen u een tweede aanmaning waarin wij aangeven dat u 15 dagen de tijd heeft om alsnog te betalen. Gebruik voor deze betaling opnieuw rekeningnummer 
NL56 ABNA 0411 5134 19 t.n.v. Turien & Co. Assuradeuren en vermeldt daarbij het betalingskenmerk of uw pakketnummer. 24 uur nadat wij de openstaande premie hebben ontvangen wordt de dekking weer hersteld. (Niet alle openstaande premies hoeven voldaan te zijn om de dekking weer te kunnen herstellen). Betaal dus zo snel mogelijk. Belangrijk om te weten: uw verzekering kan niet met terugwerkende kracht ingaan.
Heeft u na de tweede aanmaning nog steeds de premie niet betaald? Dan kunt u geen beroep meer doen op uw verzekering. Ondanks de opschorting van de dekking blijft u contractueel verplicht dit openstaande bedrag te voldoen.

Laatste aanmaning (vierde betalingsherinnering) - Laatste verzoek om te betalen

U ontvangt van ons nog een laatste verzoek om te betalen. Wij geven u nog eenmaal de mogelijkheid om met ons contact op te nemen en om eventueel een betalingsregeling te treffen. Als u na dit laatste verzoek om de premie te betalen de premie nog steeds niet betaalt, nemen wij in overweging de openstaande vordering over te dragen naar een gerechtsdeurwaarder.

Overdracht deurwaarder

Als de achterstand daadwerkelijk wordt overgedragen aan een deurwaarder, zal de polis worden beëindigd wegens het niet betalen van de premie. U kunt dan worden aangemeld bij het Centraal Informatie Systeem (CIS). Verzekeraars gebruiken deze gegevens bij het beoordelen van nieuwe verzekeringsaanvragen. Dit kan nadelige gevolgen voor u hebben als u een nieuwe verzekering wilt afsluiten.


Bekijk hoe u uw premie alsnog kunt betalen

Wat als u de premie niet kunt betalen?

Als u moeite heeft om de premie te betalen is het belangrijk om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Dit kan door een email te sturen naar: administratie@turien.nl. Wij kijken dan hoe we u kunnen helpen.

Wat kunt u zelf doen

  • Laat een rekening in ieder geval nooit liggen;
  • Neem contact met ons op of uw assurantieadviseur, het telefoonnummer staat boven in de herinneringsbrief of op uw polisblad;
  • Ga naar het Nibud Persoonlijk Budgetadvies en ontdek hoeveel u uitgeeft en krijg bespaartips;
  • Doe de test op www.geldfit.nl
  • Ten slotte kunt u ook contact opnemen met de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren. Kijk op www.nvvk.eu.

Wat kunnen wij voor u doen?

Indien u de premie niet kunt betalen en/of als u al een betalingsachterstand heeft, kunt u in aanmerking komen voor een betalingsregeling.

Zo werkt de betalingsregeling

U betaalt de achterstallige premie in termijnen. Als er naast deze betalingsregeling nog lopende premies zijn die u aan ons moet betalen, dan gebeurt dat op de manier zoals u gewend was. Had u (tijdelijk) geen dekking meer, dan wordt de dekking een dag nadat we het eerste termijnbedrag hebben ontvangen, hersteld. Aan de betalingsregeling zijn geen extra kosten verbonden. Wij bevestigen u de betalingsregeling per e-mail. Daarin staat welke bedragen u moet betalen, voor wanneer u moet betalen, onder vermelding van welk kenmerk en naar welk rekeningnummer.

Let op! Heeft u al bericht ontvangen van de deurwaarder?

Vanaf het moment dat we de deurwaarder hebben gevraagd de premie te incasseren, kunnen we geen regeling meer met u afspreken. Zorg er daarom voor dat als u financiële zorgen hebt, u zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Zo voorkomt u dat de polis beëindigd wordt en er extra kosten door de deurwaarder in rekening worden gebracht.

Wij hanteren het Protocol bij betalingsachterstanden van het Verbond van Verzekeraars bij ons betaalproces.

Vind een assurantieadviseur

Turien & Co. werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.

Postcode
.

Er is iets mis gegaan bij het ophalen. Probeer het later nog eens.

{{searchResultText}}

{{advisor.Name}}
{{advisor.Addressline1}}
{{advisor.Addressline2}}
Afstand: {{advisor.DistanceKM}} kilometer
Partnerkantoor
Toon contactinformatie
{{advisor.Phone}}