Cyberincident

U, of één van uw gezinsleden, is slachtoffer geworden van een cyberincident. Graag vertellen wij wat u nu het beste kunt doen.

Als u een cyberverzekering voor particulieren heeft, of als u een cyberdekking heeft (als onderdeel van de inboedelverzekering):

Heeft u een vraag of vermoed u dat u slachtoffer bent van cyber criminelen? Bel dan zo spoedig mogelijk de Cyberhulplijn voor advies en hulp bij cyberaanvallen. Doe dat ook als u een cyberaanval vermoedt. U kunt van maandag tot en met vrijdag (van 08:30 uur tot 21:00 uur) bellen naar de Cyberhulplijn op telefoonnummer 0800 – 023 23 57.

Let op: tussen 08:30 uur en 16:00 uur wordt u in het Nederlands te woord gestaan. Na 16:00 uur is de hulpverlening in het Engels.

Schade melden

Heeft u schade? Wij hebben Sedgwick aangesteld om uw cyberschade snel en vakkundig af te handelen. Sedgwick is een specialist op het gebied van schadebehandeling.
Als duidelijk is dat u schade heeft door een cyberincident, neem dan contact op met Sedgwick: 
  • per post: Westerstraat 21, 3016 DG Rotterdam; of
  • telefonisch: 010 300 9024 (op werkdagen van 09:00 uur tot 16:00 uur); of
  • per e-mail: cyberverzekering@nl.sedgwick.com.
Voor algemene informatie over (de gevolgen van) cybercriminaliteit kunt u terecht op www.fraudehelpdesk.nl.

Als u een CyberCare Polis heeft:

Is er sprake van een cyberincident? Of vermoedt u dat er sprake is van een cyberincident? Bel dan direct met CyberSupport, zij helpen u om schade te voorkomen of beperken. CyberSupport is een initiatief van SecureMe2, een ICT-bedrijf waar ervaren security professionals werken die u snel en vakkundig helpen in geval van een cyberincident. Neem ook in geval van identiteitsfraude of voor het melden van een (mogelijke) aanspraak en/of een (mogelijke) eigen schade contact op met CyberSupport.

CyberSupport is 24/7 bereikbaar op telefoonnummer +31 (0)85 05 10 000.

Algemeen

Voor algemene informatie over (de gevolgen van) cybercriminaliteit kunt u terecht op www.fraudehelpdesk.nl.

Opvragen gegevens oplichter bij je bank

Procedure NAW-gegevens Begunstigde bij niet-bancaire Fraude (PNBF)
In bepaalde situaties kunnen banken slachtoffers van niet-bancaire fraude de NAW-gegevens (naam, adres, woonplaats) van hun vermeende oplichter geven. Dit geldt alleen bij fraude waarbij het slachtoffer zélf de betaalopdracht geeft, bijvoorbeeld bij oplichting door een online nepverkoper of nepwebwinkel. Op de site van de Consumentenbond staat precies beschreven hoe deze procedure werkt.

Ben je opgelicht?

Bel direct je bank. Zowel ter voorkoming van (vervolg)schade als voor het aanvragen van mogelijke compensatie. Doe ook aangifte bij de politie via telefoonnummer 0900-8844 of via de website van de politie.

Vind een assurantieadviseur

Turien & Co. werkt uitsluitend met assurantieadviseurs. Indien u deze nog niet heeft, dan kunt u hieronder een adviseur bij u in de regio zoeken.

Postcode
.

Er is iets mis gegaan bij het ophalen. Probeer het later nog eens.

{{searchResultText}}

{{advisor.Name}}
{{advisor.Addressline1}}
{{advisor.Addressline2}}
Afstand: {{advisor.DistanceKM}} kilometer
Partnerkantoor
Toon contactinformatie
{{advisor.Phone}}